دوره 18، شماره 2 - ( 6-1395 )                   جلد 18 شماره 2 صفحات 76-83 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nazari A, Moghaddasi jahromi M, Tavakoli A, Pajouhi N, Khaksarian M, Assaei R, et al . The internal evaluation of physiology department of Lorestan University of Medical Sciences. yafte. 2016; 18 (2) :76-83
URL: http://yafte.lums.ac.ir/article-1-2300-fa.html
نظری افشین، مقدسی جهرمی مهرنوش، توکلی اسدالله، پژوهی ناصر، خاکساریان مجتبی، عصایی راحله، و همکاران.. ارزیابی درونی گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی لرستان. مجله علمی پژوهشی یافته. 1395; 18 (2) :76-83

URL: http://yafte.lums.ac.ir/article-1-2300-fa.html


کارشناس ارشد فیزیولوژی گروه فیزیولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران
چکیده:   (648 مشاهده)

مقدمه: با توجه به نقش نظام آموزشی، لازم است که در طراحی و اجرای فعالیت‌های آن از مطلوب‌ترین شیوه ­ها استفاده شود. ارزیابی درونی فرایندی است که در آن اعضاء گروه آموزشی، هدف‌های گروه را تصریح کرده و عملکرد آن را مورد قضاوت قرار داده و سپس نقش خود را بازنگری و برای عملکرد بهتر، گام‌های اساسی بر می‌دارند. هدف از انجام این مطالعه، ارزیابی درونی گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی لرستان می ­باشد.

مواد و روش­ها: این ارزیابی یک مطالعه توصیفی- مقطعی بوده که در سال تحصیلی 94-93 اجرا شد. جمع‌آوری اطلاعات بر اساس پرسش‌نامه، مشاهده و مصاحبه انجام و ارزیابی در 6 حوزه مختلف صورت گرفت. داده­ها با استفاده از مقیاس اندازه گیری لیکرت با دامنه امتیاز 0 تا 5 در رتبه ­های مطلوب، نسبتاً مطلوب و نامطلوب طبقه ­بندی گردیدند.

یافته ­ها: حوزه مدیریت گروه (با میانگین اکتسابی 23/4) اعضای هیأت علمی (57/3)، دوره ­های آموزشی (96/3)، برنامه­ های درسی دپارتمان فیزیولوژی (75/3) رتبه مطلوب و حوزه ­های امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی (92/2) وضعیت پژوهشی اعضای هیأت علمی (73/2) رتبه نسبتاً مطلوب را دارا بودند.

بحث و نتیجه ­گیری: گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مجموع حوزه‌های مورد ارزیابی با میانگین 39/3 طبق مقیاس لیکرت رتبه مطلوب را داراست.

متن کامل [PDF 183 kb]   (338 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: ۱۳۹۵/۶/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۵/۶/۱۷ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به یافته می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Yafteh

Designed & Developed by : Yektaweb