دوره 21، شماره 3 - ( 8-1398 )                   جلد 21 شماره 3 صفحات 22-12 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان، ایران
چکیده:   (4219 مشاهده)
مقدمه: ارزیابی عملکرد به عنوان یک ابزار کنترلی همواره مورد توجه مدیران بوده است از این رو این مطالعه با هدف به کارگیری رویکرد کارت امتیازی متوازن جهت ارزیابی عملکرد مراکز آموزشی درمانی شهر خرم آباد قبل و بعد از طرح تحول نظام سلامت (1392 و 1396 ) انجام گردید.
مواد و روش­ ها: این مطالعه توصیفی-مقایسه ای است که در سالهای 1392 و 1396 با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن انجام شد و جامعه آماری شامل کلیه مراکز آموزشی درمانی شهر خرم آباد می باشد و با استفاده از نرم افزار SPSS22 عملکرد بیمارستان ها براساس ابعاد و شاخص های مورد مطالعه، مورد بررسی قرار گرفت.
یافته ­ها: بین عملکرد مراکز آموزشی درمانی شهر خرم آباد در بعد مشتری مداری و فرآیندهای داخلی قبل و بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت تفاوت معنا داری وجود داشت (p<0/05) و در ابعاد رشد و یادگیری و مالی تفاوت معنا داری وجود نداشت (p>0/05).
بحث و نتیجه­ گیری:  نتایج پژوهش نشان داد که دو بعد از ابعاد کارت امتیازی متوازن پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در مراکز آموزشی درمانی شهر خرم آباد ارتقا یافته است .

متن کامل [PDF 222 kb]   (1024 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدارک پزشکی
دریافت: 1397/10/15 | پذیرش: 1398/7/14 | انتشار: 1398/9/12

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.