دوره 12، شماره 1 - ( 1-1389 )                   جلد 12 شماره 1 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه علوم پزشکی لرستان
چکیده:   (17294 مشاهده)
مقدمه: شناخت عوامل موثر در ایجاد رضایت شغلی می تواند در افزایش رضایت شغلی اعضای هیات علمی و ایجاد انگیزه در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی مفید باشد . با توجه به این مهم پژوهش فوق با هدف تعیین میزان رضایت شغلی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال 1386 انجام گرفت. یافته ها: در برر سی رضایت کلی 1/41% نمونه ها رضایت کامل داشتند. آزمون آماری کای دو بین رضایت کلی با حیطه های حقوق و مزایا(001/0= p ) ،فرصتهای ارتقاء(001/0= p ) ،نحوه سرپرستی (0001/0 p= ) ، امنیت شغلی (0001/0 p= ) ، شرایط فیزیکی محیط کار(001/0 p= ) ، وماهیت کار (001/0 p= ) ارتباط معناداری نشان داد. مواد و روش ها: پژوهش فوق توصیفی مقطعی که برروی اعضاء هیات علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی لرستان که حداقل دو ترم تحصیلی فعالیت آموزشی داشتند ، انجام شد .ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بر گرفته از پرسشنامه رضایت شغلی هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامل 45 سوال در حیطه های حقوق و مزایا ، فرصتهای ارتقاء ،نحوه سرپرستی و ارتباطات ،امنیت شغلی ،شرایط فیزیکی و محیط ،ماهیت کار بصورت خود ایفاء تکمیل ، و بصورت توزیع فراوانی ،میانگین و انحراف معیار با نرم افزار spss ver 11.5 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش مسئولین معاونت آموزشی و پژوهشی بایستی منابع رضایت و عدم رضایت شغلی را بخوبی شناسایی وبا ایجاد فرصتهایی برای ارتقاء و توسعه فردی ،انتخاب مدیران براساس شایستگی و با مشارکت اعضای هیات علمی، دقت در امر ارزشیابی صحیح عملکرد ، بکارگیری صحیح سیستم تشویق و تنبیه با استفاده از شیوه های نوین مدیریتی، ایجاد تسهیلات و امکانات رفاهی ، تعدیل در سقف موظفی افراد،دخالت اعضاء در تصمیم گیری ها رضایت شغلی را افزایش دهند.
متن کامل [PDF 186 kb]   (4744 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1389/12/14 | انتشار: 1389/1/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.