AU - Nazari, Afshin AU - Moghaddasi jahromi, Mehrnosh AU - Tavakoli, Asadolah AU - Pajouhi, Naser AU - Khaksarian, Mojtaba AU - Assaei, Raheleh AU - Batebi, Rezvan AU - Sheikhian, Ali AU - Nazari, Masomeh TI - The internal evaluation of physiology department of Lorestan University of Medical Sciences PT - JOURNAL ARTICLE TA - Yafteh JN - Yafteh VO - 18 VI - 2 IP - 2 4099 - http://yafte.lums.ac.ir/article-1-2300-fa.html 4100 - http://yafte.lums.ac.ir/article-1-2300-fa.pdf SO - Yafteh 2 AB  - مقدمه: با توجه به نقش نظام آموزشی، لازم است که در طراحی و اجرای فعالیت‌های آن از مطلوب‌ترین شیوه ­ها استفاده شود. ارزیابی درونی فرایندی است که در آن اعضاء گروه آموزشی، هدف‌های گروه را تصریح کرده و عملکرد آن را مورد قضاوت قرار داده و سپس نقش خود را بازنگری و برای عملکرد بهتر، گام‌های اساسی بر می‌دارند. هدف از انجام این مطالعه، ارزیابی درونی گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی لرستان می ­باشد. مواد و روش­ها: این ارزیابی یک مطالعه توصیفی- مقطعی بوده که در سال تحصیلی 94-93 اجرا شد. جمع‌آوری اطلاعات بر اساس پرسش‌نامه، مشاهده و مصاحبه انجام و ارزیابی در 6 حوزه مختلف صورت گرفت. داده­ها با استفاده از مقیاس اندازه گیری لیکرت با دامنه امتیاز 0 تا 5 در رتبه ­های مطلوب، نسبتاً مطلوب و نامطلوب طبقه ­بندی گردیدند. یافته ­ها: حوزه مدیریت گروه (با میانگین اکتسابی 23/4) اعضای هیأت علمی (57/3)، دوره ­های آموزشی (96/3)، برنامه­ های درسی دپارتمان فیزیولوژی (75/3) رتبه مطلوب و حوزه ­های امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی (92/2) وضعیت پژوهشی اعضای هیأت علمی (73/2) رتبه نسبتاً مطلوب را دارا بودند. بحث و نتیجه ­گیری: گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مجموع حوزه‌های مورد ارزیابی با میانگین 39/3 طبق مقیاس لیکرت رتبه مطلوب را داراست. CP - IRAN IN - Department of physiology, Faculty of Medicine, Lorestan University of Medical Sciences, Khorramabad, Iran LG - eng PB - Yafteh PG - 76 PT - Research YR - 2016