AU - Mobasher, Atefeh AU - Nikpey, Iraj AU - Farhadi, Ali TI - Prevalence of virtual education during the corona in the medical universities:A survey of professors' satisfaction with Lorestan University of Medical Sciences from virtual education; Advantages, disadvantages and suggestions PT - JOURNAL ARTICLE TA - Yafteh JN - Yafteh VO - 23 VI - 0 IP - 0 4099 - http://yafte.lums.ac.ir/article-1-3340-fa.html 4100 - http://yafte.lums.ac.ir/article-1-3340-fa.pdf SO - Yafteh 0 AB  - مقدمه: آموزش مجازی با وجود تمام کاستی ها مورد پذیرش بسیاری از مدرسین قرار گرفته و در جهت بهبود و ارتقای این شیوه آموزش تلاش های بسیاری شده است. در پژوهش حاضر تلاش شده که با استفاده از نظر اساتید هیأت علی دانشگاه در جهت یافتن کاستی های آموزش مجازی و در نتیجه رفع این نقایص گامی برداشته شود. مواد و روش ها: در این پژوهش مقطعی توصیفی – تحلیلی، میزان رضایت مندی اساتید هیأت علمی داشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان سال تحصیلی 1400-1399 با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته « ارزیابی برنامه درسی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی لرستان» در هفت حیطه نرم افزار، محتوا، سهولت، تعامل، ارزشیابی، پشتیبانی و سنجش بررسی شد. توصیف داده ها با میانگین و انحراف معیار و تحلیل داده ها با معیارهای آلفای کرونباخ و ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار spss انجام گرفت. یافته ها: از بین 200 عضو هیآت علمی مورد بررسی 63.5 درصد مرد (127 نفر) و 42 درصد دانشیار ( 84 نفر) و 39درصد استادیار (78 نفر) بودند. میانگین سن اساتید 7.01±45.58 سال و میانگین سابقه تدریس اساتید 8.63±13.41 سال گزارش شد. میزان رضایت مندی اساتید از آموزش مجازی در حیطه نرم افزار 2.82±17.91، محتوا 3.10±20.97، سهولت 46±9.19 و رضایت مندی کلی اعضای هیأت علمی 13.17±86.17 بود. بحث و نتیجه گیری: به طور کلی اساتید این دانشگاه از شیوه انجام آموزش مجازی و اثرگذاری آن راضی بودند. همچنین با توجه به نظرات اساتید و نگرانی های موجود، از ویژگی تصویر-در-تصویر در فضای مجازی استفاده شود تا بتوان ارتباط چهره در چهره استاد و دانشجو را برقرار کرده و امکان انتقال اطلاعات از استاد به دانشجو و بالعکس را به بهترین شیوه انجام داد. CP - IRAN IN - Department of Educational Management, Lorestan University, Khorramabad, Iran LG - eng PB - Yafteh PG - 335 PT - Research YR - 2021