Sheikhain A, AliAbadi K, Roein L, Hooshmandja M. Feasibility study of e-Learning project at Lorestan university of medical sciences from the viewpoint of faculty members, students, managers and executive staff in 2012-13. yafte 2015; 16 (4) :5-17
URL:
http://yafte.lums.ac.ir/article-1-1787-fa.html
شیخیان علی، علیآبادی خدیجه، رویین لیلا، هوشمندجا منیجه. امکانسنجی اجرای پروژه یادگیری الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی لرستان از دیدگاه اساتید، دانشجویان، مدیران و کارکنان اجرایی در سال تحصیلی ۹۲-۹۱. مجله علمی پژوهشی یافته. ۱۳۹۳; ۱۶ (۴) :۵-۱۷
URL: http://yafte.lums.ac.ir/article-۱-۱۷۸۷-fa.html
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
چکیده: (۷۸۳۰ مشاهده)
مقدمه: امروزه یادگیری الکترونیک به عنوان یکی از بسترهای مؤثر آموزشی محسوب میشود و با توجه به قصد دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای پیادهسازی این نوع آموزش، پژوهش حاضر به بررسی امکان اجرای یادگیری الکترونیک در دانشگاه از دیدگاه اساتید، دانشجویان، مدیران و کارکنان اجرایی در سال تحصیلی 92-91 پرداخته است. بحث و نتیجهگیری: در حال حاضر آمادگی لازم برای اجرای پروژه یادگیری الکترونیک در دانشگاه وجود ندارد و برای پیادهسازی این شیوه آموزشی باید زیرساختهای مربوط فراهم گردد. یافتهها: دانشگاه علوم پزشکی لرستان از نظر آمادگی تجربه آموزشی و فنی، آمادگی فرهنگی، آمادگی تجهیزات، آمادگی شبکه ارتباطی، آمادگی نیروی انسانی، آمادگی مدیریت، آمادگی سیاستهای آموزشی، آمادگی امنیت و آمادگی پشتیبانی در سطح مطلوبی قرار ندارد و فقط از نظر قوانین و مقررات در سطح مطلوبی قرار دارد. مواد و روشها: روش مطالعه، توصیفی-مقطعی بوده است. تعداد 316 نفر دانشجو، 84 نفر عضو هیئت علمی و سیزده نفر از مدیران و کارکنان به روش سرشماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه چند بعدی داراب (آمادگی تجربه آموزشی و فنی، آمادگی فرهنگی، آمادگی تجهیزات، آمادگی شبکه ارتباطی، آمادگی قوانین و مقررات، آمادگی منابع انسانی، آمادگی مدیریت، آمادگی سیاستهای آموزشی، آمادگی امنیت، آمادگی پشتیبانی) استفاده شد. روایی و پایایی ابزار مورد استفاده با روایی محتوایی و فرمول آلفای کرونباخ (82/0) تأیید شد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
دریافت: 1393/11/21 | پذیرش: 1393/11/21 | انتشار: 1393/11/21