مقدمه: با توجه به نقش نظام آموزشی، لازم است که در طراحی و اجرای فعالیتهای آن از مطلوبترین شیوه ها استفاده شود. ارزیابی درونی فرایندی است که در آن اعضاء گروه آموزشی، هدفهای گروه را تصریح کرده و عملکرد آن را مورد قضاوت قرار داده و سپس نقش خود را بازنگری و برای عملکرد بهتر، گامهای اساسی بر میدارند. هدف از انجام این مطالعه، ارزیابی درونی گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی لرستان می باشد. |
مواد و روشها: این ارزیابی یک مطالعه توصیفی- مقطعی بوده که در سال تحصیلی 94-93 اجرا شد. جمعآوری اطلاعات بر اساس پرسشنامه، مشاهده و مصاحبه انجام و ارزیابی در 6 حوزه مختلف صورت گرفت. دادهها با استفاده از مقیاس اندازه گیری لیکرت با دامنه امتیاز 0 تا 5 در رتبه های مطلوب، نسبتاً مطلوب و نامطلوب طبقه بندی گردیدند. |
یافته ها: حوزه مدیریت گروه (با میانگین اکتسابی 23/4) اعضای هیأت علمی (57/3)، دوره های آموزشی (96/3)، برنامه های درسی دپارتمان فیزیولوژی (75/3) رتبه مطلوب و حوزه های امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی (92/2) وضعیت پژوهشی اعضای هیأت علمی (73/2) رتبه نسبتاً مطلوب را دارا بودند. |
بحث و نتیجه گیری: گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مجموع حوزههای مورد ارزیابی با میانگین 39/3 طبق مقیاس لیکرت رتبه مطلوب را داراست. |
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |