دوره 21، شماره 4 - ( 11-1398 )                   جلد 21 شماره 4 صفحات 73-58 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

SHahsiah N, Nazarpouri A, Hakkak M, Vahdati H. Providing an Strategic Electronic Learning Model for the Students of the Virtual Education Center at Isfahan University of Medical Sciences. yafte 2020; 21 (4) :58-73
URL: http://yafte.lums.ac.ir/article-1-2875-fa.html
شاه سیاه ندا، نظرپوری امیرهوشنگ، حکاک محمد، وحدتی حجت. ارائه مدل یادگیری استراتژیک الکترونیکی در بین دانشجویان واحد آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله علمی پژوهشی یافته. 1398; 21 (4) :58-73

URL: http://yafte.lums.ac.ir/article-1-2875-fa.html


گروه مدیریت، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه لرستان، ایران
چکیده:   (3845 مشاهده)
مقدمه: در سال‌های اخیر استفاده از فناوری‌های نوین، یادگیری‌های سنتی را به سمت‌وسوی یادگیری الکترونیکی سوق داده و آن را به ابزار یادگیری مهمی تبدیل کرده است. این مهم، پژوهش حاضر را به سمت ارائه یک مدل یادگیری استراتژیک الکترونیکی در واحد آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سوق داده است.
مواد و روش ­ها: این پژوهش، یک پژوهش کیفی با رویکرد تحلیل محتوا بود. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان واحد آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل دادند. داده‌ها با مصاحبه‌هایی نیمه ساختارمند و استفاده از روش گلوله برفی گردآوری گردید. نمونه­ گیری تا رسیدن مقوله‌ها به اشباع نظری ادامه یافت و مشارکت‌کنندگان در این پژوهش به تعداد 15 نفر بودند.
یافته ­ها: چارچوب مدل با چهار بعد از ویژگی‌های محیط یادگیری الکترونیکی و سه مقوله اصلی (مهارت ادراکی، عواطف افراد نسبت به یادگیری و خودتنظیمی) شناسایی‌شده که استراتژی‌های یادگیری الکترونیکی دانشجویان را نشان می‌دهد. همچنین روایی و پایایی آن نیز مورد تأیید قرار گرفت.
بحث و نتیجه گیری: این مدل یادگیری استراتژیک الکترونیکی چارچوبی برای تجزیه‌ و تحلیل سیستماتیک استراتژی‌های یادگیری الکترونیک دانشجویان فراهم می‌کند. این مدل یک محدوده کلی برای درک و تحلیل استراتژی‌های یادگیری و یادگیری الکترونیک دانشجویان فراهم می‌کند.

متن کامل [PDF 337 kb]   (1044 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی
دریافت: 1398/3/27 | پذیرش: 1398/8/19 | انتشار: 1398/12/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به یافته می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Yafteh

Designed & Developed by : Yektaweb