SHahsiah N, Nazarpouri A, Hakkak M, Vahdati H. Providing an Strategic Electronic Learning Model for the Students of the Virtual Education Center at Isfahan University of Medical Sciences. yafte 2020; 21 (4) :58-73
URL:
http://yafte.lums.ac.ir/article-1-2875-fa.html
شاه سیاه ندا، نظرپوری امیرهوشنگ، حکاک محمد، وحدتی حجت. ارائه مدل یادگیری استراتژیک الکترونیکی در بین دانشجویان واحد آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله علمی پژوهشی یافته. 1398; 21 (4) :58-73
URL: http://yafte.lums.ac.ir/article-1-2875-fa.html
گروه مدیریت، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه لرستان، ایران
چکیده: (4166 مشاهده)
مقدمه: در سالهای اخیر استفاده از فناوریهای نوین، یادگیریهای سنتی را به سمتوسوی یادگیری الکترونیکی سوق داده و آن را به ابزار یادگیری مهمی تبدیل کرده است. این مهم، پژوهش حاضر را به سمت ارائه یک مدل یادگیری استراتژیک الکترونیکی در واحد آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سوق داده است. |
مواد و روش ها: این پژوهش، یک پژوهش کیفی با رویکرد تحلیل محتوا بود. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان واحد آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل دادند. دادهها با مصاحبههایی نیمه ساختارمند و استفاده از روش گلوله برفی گردآوری گردید. نمونه گیری تا رسیدن مقولهها به اشباع نظری ادامه یافت و مشارکتکنندگان در این پژوهش به تعداد 15 نفر بودند. |
یافته ها: چارچوب مدل با چهار بعد از ویژگیهای محیط یادگیری الکترونیکی و سه مقوله اصلی (مهارت ادراکی، عواطف افراد نسبت به یادگیری و خودتنظیمی) شناساییشده که استراتژیهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان را نشان میدهد. همچنین روایی و پایایی آن نیز مورد تأیید قرار گرفت. |
بحث و نتیجه گیری: این مدل یادگیری استراتژیک الکترونیکی چارچوبی برای تجزیه و تحلیل سیستماتیک استراتژیهای یادگیری الکترونیک دانشجویان فراهم میکند. این مدل یک محدوده کلی برای درک و تحلیل استراتژیهای یادگیری و یادگیری الکترونیک دانشجویان فراهم میکند. |
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی دریافت: 1398/3/27 | پذیرش: 1398/8/19 | انتشار: 1398/12/4