مقدمه: هدف این مطالعه پیش بینی اضطراب امتحان و خود ناتوانسازی تحصیلی براساس الکسی تایمیا در دانش آموزان با ناتوانی خواندن بود.
مواد و روشها: این مطالعه از نوع همبستگی است. جامعه آماری تمامی دانش آموزان با ناتوانی خواندن شهرستان خرم آباد در سال 94-95 بود. به منظور برآورد حجم نمونه از روش پیشنهادی کوهن استفاده شد و از میان دانش آموزان ارجاع داده شده به هسته آموزش و پرورش خرمآباد براساس تشخیص متخصصان این حوزه، در مجموع 112 نفر واجد ملا ک های شرکت در مطالعه بودند. دانش آموزان پرسشنامه های اضطراب امتحان، خود ناتوان سازی و الکسی تایمیا را تکمیل کردند. برای تحلیل داده ها از تحلیل رگرسیون استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری spss نسخه 18 تحلیل شدند.
یافته ها: نتایج نشان داد همبستگی بین متغیرهای پژوهش معنادار بود (p>0.001). همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد الکسی تایمیا قادر به پیشبینی 54/. از کل واریانس اضطراب امتحان و خودناتوانسازی تحصیلی است(001/0>P).
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |