دوره 19، شماره 4 - ( 7-1396 )                   جلد 19 شماره 4 صفحات 22-31 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghazi S, Hasanvandi S, Ghadampour E L. Prediction of test anxiety and academic self-handicapping based on alexithymia. yafte. 2017; 19 (4) :22-31
URL: http://yafte.lums.ac.ir/article-1-2394-fa.html
قاضی شیرین، حسنوندی صبا، قدم پور عزت الله. پیش بینی اضطراب امتحان و خودناتوان سازی تحصیلی براساس الکسی تایمیا. مجله علمی پژوهشی یافته. 1396; 19 (4) :22-31

URL: http://yafte.lums.ac.ir/article-1-2394-fa.html


،کارشناس برنامه ریزی آموزشی مرکز مطالعات و توسعه آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران
چکیده:   (1058 مشاهده)

مقدمه: هدف این مطالعه پیش ­بینی اضطراب امتحان و خود ناتوان­سازی تحصیلی براساس الکسی ­تایمیا در دانش ­آموزان با ناتوانی خواندن بود.

مواد و روش­ها: این مطالعه از نوع همبستگی است. جامعه آماری تمامی دانش ­آموزان با ناتوانی خواندن شهرستان خرم­ آباد در سال 94-95 بود. به منظور برآورد حجم نمونه از روش پیشنهادی کوهن استفاده شد و از میان دانش­ آموزان ارجاع داده شده به هسته آموزش و پرورش خرم­آباد براساس تشخیص متخصصان این حوزه، در مجموع 112 نفر واجد ملا ک ­های شرکت در مطالعه بودند. دانش ­آموزان پرسشنامه ­های اضطراب امتحان، خود ناتوان­ سازی و الکسی­ تایمیا را تکمیل کردند. برای تحلیل داده ­ها از تحلیل رگرسیون استفاده شد. داده­ ها با استفاده از نرم افزار آماری spss نسخه 18 تحلیل شدند.

یافته ­ها: نتایج نشان داد همبستگی بین متغیرهای پژوهش معنادار بود (p>0.001). همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد الکسی­ تایمیا قادر به پیش­بینی 54/.  از کل واریانس اضطراب امتحان و خودناتوان­سازی تحصیلی است(001/0>P).

متن کامل [PDF 299 kb]   (491 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کودکان
دریافت: ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به یافته می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Yafteh

Designed & Developed by : Yektaweb